FAQ DISEDIAKAN RUPANYA


Rupanya budak gemok itu ada menyediakan satu senarai 'FAQ' atau 'frequently asked question' atau dalam bahasa ibundanya soalan-soalan lazim

Sudah tentulah dalam senarai ini ada juga disediakan jawapan kepada soalan-soalan ini.

Gunanya senarai ini ialah supaya semua mereka yang bergelumang dengan kegiatan haram 1MDB itu tahu apa yang  nak dijawab jika ada pertanyaan tentang kegiatan semua hantu raya tersebut.

Jadi jika ditanya begitu, jawapannya begini. Jika ditanya begjni, jawapannya begitu.

Semua ini budak gedebab itu lah yang karang. Yang bahalul-bahalul yang lain itu ikut sajalah demi 'sesuap nasi'. Tak pula mereka tanya dengan lanjut.

Itu yang keluar jawapan "walaupun wang itu masuk akaun saya, tapi ia tidaklah boleh dianggap wang saya". Yang lain pun, sambil tersengih dan mengangguk kepala macam itik nila berkata "Oooo..begitu. Kami percaya lah".

Sampai ada yang sanggup jadi arang nak pertahankan 1MDB itu. Yang kata dia jumpa 'ramai' penderma Arab pun ada. Dia cakap pada saya sendiri!! Sekarang dia ni nak bangunkan ummah dengarnya. Ummah yang macam mano itu den tak tau lah.

Ini semua mungkin lah dapat senaskah soalan FAQ itu tiap seorang rasanya. Lepas dapat mungkin tiap malam sebelum tidur kena baca dan hafal lah soalan dan jawapan-jawapannya. Nanti press tanya ke atau ditanya dalam Parlimen ke, takut tak boleh jawap pulak.

Mungkin DS Husni Hanadzlah tu dulu, yang tersedak-sedak bila diserbu media dan disoal tentang 'unit' itu sebab dia tak hafal FAQ la tu.

Satu kerajaan kena kelentong dek budak gedempol tu.

Comments