HUKUM 3M



Rasanya hukum 3M ni sangat bersesuaian dikenakan ke atas rakyat Malaysia. Dengan adanya hukum 3M ini in sha Allah semakin makmur negara kita ni.

Hukum 3M jarak antara premis makanan dengan perokok. Nampaknya udara dlm premis makanan semakin segar dan tidak tercemar setelah hukum ini dikuat kuasakan.


Hukum 3M jarak antara ibu bapa yang menghantar anak dengan bilik-bilik darjah/kantin atau premis sekolah.

Hukum ini perlu dikuat kuasakan sebab masih ada ibu bapa yang tak faham. Mereka kalau boleh nak hantar anak ke muka pintu bilik darjah malah klu boleh nak duduk sekali di sebelah anak dalam bilik darjah. Ibu bapa ini juga yg memenuhi kerusi meja kantin hingga anak-anak murid tiada tempat nak makan. Jadi elok diperkenalkan hukum 3M kepada ibu bapa ini.

Hukum 3M jarak antara parkir kenderaan dengan gerai jualan di pasar malam. Ada orang kita yang malas nak berjalan kaki di pasar malam. Jadi mereka naik motorsikal bersesak dengan pelanggan yg berjalan kaki. Perangai bodoh begini menyusahkan orang lain. Bagus dikenakan hukum 3M kepada mereka ini.

Kalau hukum 3M ni tak berkesan untuk golongan yang saya senaraikan tadi, eloklah kita persilakan mereka berpindah 2M ke bawah...

Comments