DUA MENTERI YANG MISKIN....



Di sebalik keputusan kerajaan mensyaratkan semua pemegang jawatan mesti mengisytiharkan harta dan pendapatan masing-masing kepada SPRM dan boleh diakses oleh orang awam, dua menteri sebaliknya tidak akan berbuat demikian.

Mereka yang tidak akan membuat perisytihatan itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy dan Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Mohamadin Ketapi.


Alasanya ialah kerana kedua-duanya memberitahu mereka adalah miskin dan tidak mempunyai harta.

Lalu, kata kedua-duanya, tidak perlu untuk mereka membuat sebarang perisytiharan kepada SPRM sebagaimana yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin yang lain.


Hmmmmmm.....

Bolehkah dipercayai?

Golongan B40 pun setidak-tidaknya ada motosikal atau kereta buruk sebagai harta, kesian pula rasanya bila ada menteri yang kerjanya berkhidmat kepada rakyat, tetapi langsung tidak memiliki harta untuk masa depan keluarga.

Bagaimana mereka menjalani kehidupan selama ini?

Segala-galanya menyewa atau menumpang atas harta isteri?

Cuma, harap-harap janganlah selepas setahun menjadi menteri nanti, tiba-tiba ada berjuta-juta yang perlu diisytiharkan kepada SPRM.

Macam mana nak jawab kalau nantinya itu yang berlaku?


KS: Pelik juga dengan kenyataan SPRM dalam isu ini??? Kenapa tidak ambil pendekatan berjumpa sendiri dengan menteri??? Kenapa tidak berjumpa dan berbincang secara elok??? Atau apa niat untuk dibuktikan??? Tanye jer...Jangan marah...

Comments