PADUNYA SENTIMEN DALAM PRU MACAM KENA SAMPUK DEK ROH BUNIAN


Biasalah masuk je musim Pilihanraya, yang selalu lepak kelab malam, yang selalu hariannya berjimak dengan perempuan luar negara tiba-tiba turun padang menjerit Hidup Melayu! Hidup Islam. Tiba-tiba jadi orang yang sangat kasihkan bangsa dan agama. Status pulak tak habis menempelak DAP. Katanya DAP tu Cina sial anak haram kepala bana. Nanti Malaysia dengan Islam habis di binasakan.

Orang kampung yang tak terdedah ni pulak terus tercengang, bulu roma meremang. Jantung dup dap dup dap. Mula meresap semangat nak kembalikan semangat 13 Mei katanya. Ngam masuk waktu solat, dia pun ambil wudhuk dan terus solat. Selesai je solat dia tadah tangan lalu dia berdoa pada Allah SWT.

"Ya Allah Ya Tuhanku, Kau hancurkanlah cina kafir laknatullah ini di bumi Malaysia. Kau gagalkan lah segala bentuk penjajahan oleh cina ini pada anak muda generasi Y. Mereka ini Yahudi di Asia, Ya Allah. Mereka ini makan babi sebab itu mereka nak hancurkan Islam.. "

Lebih kurang lah tu. Bulu roma masih menegak. Capai remote dan on kan TV. Haa cantik! Berita tentang pilihan raya. Tersergam indah jasad2 sedang bagi ucapan tentang pilihan raya. Minta sokongan orang melayu supaya beri mandat pada Barisan Nasional sepenggal lagi untuk buktikan pada rakyat yang mereka buat kerja.

Lalu menitis air mata si orang kampung yang TAK terdedah dengan arus kecanggihan media massa ini. Sebak. Katanya,

"Tokoh ini sanggup bergadai segala benda untuk memartabatkan orang melayu. Kenapalah orang muda hari ini mudah sangat di beli dengan dakyah orang kafir laknatullah? Mana pegangan agama?? Si tua 93 tahun ni pun kenapa bodoh sangat? Sanggup menggadaikan tanah melayu, gadaikan agama dan bangsa untuk kepentingan peribadi? Allahu, aku tak dapat nak terima dek akal.. bodoh budak-budak zaman sekarang ni. Tu lah kecik-kecik taknak makan kismis, dah besar bodoh buat malu mak bapak. Kepala bapak dia lah. Sokong orang makan Babi buat apa? Babi betul."

Kebetulan waktu tu anaknya balik rumah. Anak yang berkerjaya di Kuala Lumpur. Takdalah kaya mana, biasa-biasa je. Macam bapak dia jugak.

"Assalamualaikum bapak!.."

"Wassalam, Allahu.. anak bapak.. baru sampai ke ni? Nak minum todi tak? Eh silap, maksud bapak dah minum ke tadi? Bapak siapkan air kejap.."

"Eh takpa bapak. Dah minum dah. Bapak, banyak betul bendera Barisan nasional dekat depan rumah tu. Mual pulak tekak ni tengok. Kali ni kita ubah lah bapak. Kita perlukan perubahan. Banyak dah kerosakan yang depa buat dekat rakyat, nak ambik hati kita, dia bagi kita brim je. Padahal yang dia ambik balik bukan kepalang.. "

"Eh kau ni. Kau ada bukti ke nak tuduh-tuduh ni? Kau pun dah termakan dengan dakyah Kapir Jahanam tu ke? Kau jangan buat pasal. Kau kena sokong Kerajaan yang sedia ada. Tanpa dia, mana mungkin kau boleh hidup selesa macam sekarang. Bapak bukan lah nak cakap dia tu Tuhan. Tapi tanpa diorang, kita dah lama habis dah... Kena rogol sampai senak. Jangan senang sangat kena tipu... kau tu muka dah lah biasa-biasa... Ke kau dah makan babi jugak ni?"

"Bapak.. Singapore tu takda Barisan Nasional boleh je maju, Amerika tu takda barisan nasional boleh je maju. Come on bapak.. salah ke buat perubahan?"

"Dasar anak syaitan pemakan babi. Kau melawan cakap bapak ke? Kau dah masuk agama Cina ke? Kalau taknak undi barisan nasional, kau boleh berambus dari rumah ni. Sial punya anak. Dah lah tak hensem, duit pun cukup makan. Tak reti bersyukur. Kau sanjung sangat cina tu kan? Kau berambus. Pergi sembah cina tu.. berambusss lah anak haram! Kalau aku tahu kau nak sembah cina dah besar ni, memang aku pakai kondom je sampai mampos."

Betapa padunya sentimen yang di bawa dalam pilihan raya untuk memenangkan sebuah parti. Mainkan sentimen perkauman. Anak beranak, saudara mara, sahabat handai semua berpecah belah. Bergaduh takit cina perintah Malaysia. Yang bawa sentimen ni pula golongan-golongan yang menindas juga. Yang support rumah urut, yang kaki tunggang terbalik dekat kelab malam cina juga. Anda belum tengok diorang punya perabis duit main judi dekat Phnom Penh sana lagi.

Bosan kan? Yang tak terdedah dengan segala perangai najis ni, mungkin anda akan sanjung tinggi kelompok-kelompok yang sembang dah macam Nabi melayu dalam tegakkan nasib bangsa. Padahal belakang tabir, kalau anda tahu, anda pun sengih malu. Rupa-rupanya semuanya sama. Sembang dentam dentum pasal bangsa, anak bangsa juga di liwat dekat belakang tabir. Pun Cina yang dia payung duit kaw-kaw.

Dah macam Ifrit punya sembang pun ada. Mungkin dah lama dia tak kena tembakan Ayatul Kursi dekat telinga.

Jadi untuk anda yang nak mengundi nanti, tak payah beriya cerita parti sana jahat, parti sini islam bagai. Duduk muhasabah diri dan buat keputusan.

Pesan dekat depa, jangan sembang pasal Cina lah. Apa budi pada bangsa? Sogok duit tu bukan budi lah bahlol. Rogol anak dara orang bukan bukan budi. Dapat RM5,000,000 dan bagi belanja RM1,000,000 je untuk kroni dan lain kau sebat pun tu bukan budi. Tahu tak budi tu apa?

Meh sini mulut. Nak suapkan jari manis. Bagi mudah hadam dan tak lagi jadi pengkhianat pada bangsa.

Parti tu tak berdosa. Yang haram jadah tu sebilangan yang diberikan amanah untuk di galas tu. Sebilangan! Baru bagi amanah dah lupa diri macam kena sampuk dengan roh bunian. Lepas tu nak dekat pilihan raya, tiba-tiba roh islam masuk balik. Siap salahkan segala kerosakan ni cina yang buat. Melayu kena bangkit katanya.

Kau bagi lesen buka rumah urut, cina bayar kau dengan beberapa amaun, kau masuk rumah urut kau rogol amoi, lepas tu kantoi kau salahkan cina yang bukak rumah urut?

Allahu. Pakar geografi betul. Siapa cikgu Geografi sekolah anda dulu? KS nak ajak dia join Freemason.


KS : Bapak-bapak, emak-emak dekat kampung sana. Ingat, perubahan ini untuk kebaikan bersama. Tun tu silap-silap ini PRU terakhir dia. Takdanya cina akan perintah Malaysia, takdanya raja-raja akan digulingkan. Selagi kita bawakan ke jalan yang baik, cina ke india ke semua akan sayang. Dan respek. Tapi bukanlah kita janjikan perubahan tu wajib zero rasuah dan lain-lain. Kekurangan tu pasti ada, cuma yang dah konfem problem ni kita wajib tinggalkan dulu. Ingat, islam tu dalam hati ni. Islam tu bukan pegang pada kejahilan dan taksub tanpa usul periksa dan bukan untuk pakai jadikan topeng.

Comments